Laji-Infoa
OFFROAD TRIAL Luokkien pääominaisuudet / erot.
Standard auto
|
Original: (ei kilpailijoita suomessa tällä hetkellä)
– vakio maasturit joissa jopa renkaiden kuviointi pitää olla vastaava kuin tehtaalta
– kaikki tehdasvarusteet ovat sallittuja Standard:
– lähes vakiomaasturit joidenka varustelu sallittu – isommat maksimissaan 90cm halkaisijaltaan olevat karkeampikuvioiset ”katurenkaat”, joissa kuvion syvyys maksimissaan 20mm – kytkettävät tasauspyörästön lukot sallittu. – alkuperäiset akselit säilytettävä – puskurit varapyörän jne.saa poistaa – 4-sylinterisen moottorin saa vaihtaa tehokkaampaan 4-sylinteriseen moottoriin – jousitusta saa korottaa – korin pultattavat peltiosat saa vaihtaa kevyempiin Modified:
– rankasti rakennellut maastoautot – renkaat vapaat kunhan autokäyttöön tarkoitetut (traktorin tms. renkaat kielletty) – akselit vapaat kunhan tyyppi sama kuin alkuperäisissä ja akselin paikka alkuperäinen – jouset saa vaihtaa mutta jousitustyyppi säilytettävä – pyöräaukot saa avartaa jopa 10cm alkuperäisestä ja helmoja saa madaltaa alkuperäiseen lattiapintaan asti – moottori ja vaihteisto sekä jakovaihteisto vapaa kytkentätyyppi säilytettävä alkuperäisen kaltaisena – myös puskurin kiinnikkeet saa poistaa ProModified:
– tunnistettavasti auton näköiset maastoautot joissa myös omavalmisteet sallittuja – korissa oltava vähintään keula, konepelti, lokasuojat, korin sivupellit ja lattia sekä tulipelti – renkaat maksimissaan 1m halkaisijalla olevat ilmakumirenkaat – akselit vapaat – kääntöjarrut sallittu mutta nelipyöräohjaus kielletty Proto:
– vapaasti rakennettavat kilpamaasturit – autossa oltava kori – renkaat maksimissaan 1,25m halkaisijalla olevat ilmakumirenkaat – useimmissa autoissa nelipyöräohjaus ja jousituksen säätölaitteisto Harraste Standard:
– Harrasteautot joilla ajetaan standard luokan radoilla – renkaat maksimissaan 1,25m halkaisijalla olevat ilmakumirenkaat |