Kisaraportti EUROTRIAL SAKSA 2009

IMG_0047

Maanantai 3.8.2009 klo 14:45

Saavuimme Espenin (Esa Hakala) tallille, Heinosen Jani ja minä Jari Rantanen. Matka Saksan kisoihin alkaa, kunhan siirrämme omat kamat ja juomat bussiin! Totesin heti ekaks viel tehtävä paljon että pääsemme edes laivarantaan! Eikä pelkästään bussia pakata! Edessä ”pientä pintaremonttia”. Bussista retkotti sivuovi, sarana katkennut, se oli pienin ongelmista. Takaovi rikki, vain yhdellä saranalla kiinni… Kilpurin viimeistely vaiheessa, kuulemma aivan normaalia, totesi Örkki alias Mika Finér… jonka apuna oli Kalle… Tiesin Esan olevan hakemassa ajohaalareita Lauttasaaresta, tuo samalla saranat… Mietin mistä aloittaa!!? Laivan lähtöön oli 6h, et mahtavasti aikaa tässä!

Örkin heitto, et se pakoputkikin on hajalla, jos tekisit sen… pakko kehua et bussin pakoputki tuli korjattua nurkista löytämistäni osista (naapurin). Esan tullessa hallille ja esitellessään ajokamojaan, siinä ohimennen hitsaili ovien saranat kuntoon 🙂

klo 18:45 ajettiin kilpuri hallista ulos, tuli samalla ”testattua” konepellin kestävyys, jäi etupyörän alle!!! Kilpuri sisään ja pikaisesti muut kamat mitä tarvitaan reissussa… (kilpuria tultaisiin vielä rakentamaan kisapaikalla). Nyt bussissa, et jee lähdetään satamaa kohti kun Esa tokas et ”meen vielä hakemassa vaatteet reissuun” ja ”grilli pihaltakin pitää ottaa” 🙁 No , eihän tässä vielä kiire ollukaan, kello on 19:55 ja laiva lähtee 21:00 Vuosaaresta! Vihdoinkin 19:40 bussi lähti Esan pihasta kohti Helsinkiä.

klo 20:35, vihdonkin satamassa, vielä treffataan teippifirman mies, ajo portille ja lippujen vaihtoon. Ainoina, ei sentäs, joku saksalainen jolla ongelmia lippujen kanssa, ei kun odotellaan. Vihdoin päästään laivaan kellon ollessa 20:45.
Tiistai 4.8.2009 klo 22:45

ollaan Saksassa ja odotetaan poispääsyä laivasta. Keula kohti kisakaupunkia, heti autobaanalle ja Sisu kehräsi kuin kissa. Huomasin naftamittarin näyttävän tyhjää, Esa siihen et viel pääsee… Örkki tosin huomautti et ei lähde kannun kanssa liftaa… kerta oli riittäny kun sateessa naftaa haki!!! NYT tankataan!!! Tankattiin 198 litraa ja Esan kommentti ” ekakerta kun on tankattu näin paljon” pisti miettimään…
Keskiviikko 5.8.2009 yöllä 3:30

Pakko pysähtyä nukkumaan rekkaparkkiin, ollaan Kasselin liepeillä. Kymmenen aikaan jatkoimme matkaa. Saavuimme kisapaikan pikkukylään josta opastus kisapaikalle oli heikonlaiset, löysimme kuiteskin perille. Bussi saatiin parkkiin klo 18:50. Kun leiri oli kasattu ja tutustuttu pikaisesti paikkaan rupesi nälkä vaivaamaan. Päivän ruokailu oli vihdoinkin klo 21:20, allekirjoittaneen tekemänä :-). Syötyämme jatkoimme vierailuja Norjan ja Ruotsin leireissä. Muiden hyytyessä ja mennessä nukkumaan, Örkki jaksoi edustaa Suomea ainakin klo 4:00 asti 🙂
Torstai 6.8.2009

Aamu yhdeksältä ”pääsimme” jatkaan Espenin kilpurin laittoa. Ongelmana auton jarrut –> tai oikeammin niitä ei ollut. Ruotsalaisilta saaduilla osilla saatiin kilpuriin jonkinlaiset jarrut. Itse muokkasin paloseinää Reiman kanssa. Jippo ja Peppi viritteli puuttuvan päävirtakatkaisijan ohjaamon ulkopuolelle. Kiitos avuliaille kisakumppaneille! Päivä vierähti nopeasti, kilpurin ollessa valmis klo 22:45.
Perjantai 7.8.2009

Katsastus oli klo 10:45. Porukka kävi katsomassa oliko Espen saanut auton kuntoon!!?? Kyllä väkeä oli seurannut meidän urakointia! Noh, katsastuksessa ei sit ollukaan mitään valittamista :-). No, se olisikin ollut vitsi, kun kilpailunjärjestäjän rahat olivat hävinneet parempiin suihin… Kilpailijoiden ja huoltohenkilöiden kisapaidat jouduimme ostaan. Osa vessoista ja suihkuista haettiin pois kun laskuja ei oltu maksettu… se pienistä.

Paraati olikin sitten viideltä kisamontussa jossa toimi huoltoalue ja radat oli hiekkakuopan reunoilla.Kun Suomen vuoro tuli saapuikin sirkustirehtööri (Tare Sinisalo) ja Abuhassan (Jare Salonen) pitäen pientä ohjelmaa. Hannu Mikkola oli roudattu suomesta kisapaikalle, kevennettynä versiona…! Kuvat kertovat kaiken!!!
Lauantai 8.8.2010

Suomalaisten kisat menivät remonttia tehdessä. Popolta paukkuivat suzukista murroksia ja yks rengasrikko hidasti menoa… Reimalta myös porsi murros, jolloin sijoitus tipahti roimasti.Kasarin ongelmana oli myös murrokset. Espenin Honda, 🙂 vain laski vesiä pihalle, vaihdelaatikon öljyen ja bensatankin vuotaessa … jarrujen häviäminen välillä… pieniä ongelmia! Marjomäen toitsu toimi hyvin, silti pitivät tulla huoltoalueelle! Tokasivat et ”tarkastetaan paikat…” eka kisapäivä takana, ilman pahempia kalustovaurioita.

Illalla olikin railakasta menoa, kilpailijat, osa kuskeista olikin sunnuntai aamuna kalpeita ja hiljaisia… Pepinkin olo oli, et miks taas pitikin…. Huolto tarjos buranaa ja juomaa niin ”olo parani”, kunnes vastoinkäymiset alkoivat, Hondasta repes polkimet irti putkirungosta… Ne saatiin hitsattua.

Helle vaivasi Peppiä, tuulettaessa haalareita iski utelias amppari haalarin sisään !!! pistäen reiteen pätkälle lähtiessä… Pistos sai Pepin hyytymään ja Örkkiä tarvittiin taas (tämäkään kisa ei näköjään ollut siinä suhteessa poikkeus) hoitamaan ambulanssi paikalle. Mutta eihän nyt suomipoika lähe sairaalaan, vasta kuin jalat edellä!! Eikun takas apparin paikalle, parin pätkän jälkeen joutuikin Peppi luovuttamaan leikin kesken, Esan ajaessa yksin loput 4 pätkää.

Saksa 2009 545 Saksa 2009 464 Saksa 2009 051 IMG_0041Saksa 2009 196Saksa 2009 032